11 Aralık 2013 Çarşamba

Bizim Evin En İstenen Yemeği...


Yıl 1999, sevgilim ile oğlum evime yemeğe gelecekler ilk kez. Ne sever sorusuna "patlıcan sevmez" cevabını aldım almasına da durum biraz sıkıntılı. Et sever, tavuk sever, balık sever ama bunları ızgara sever ufaklık. Benim bekâr evinde de ızgara yok, doğrusu alacak durumum da yok. Ne yapmalı, ne yapmalı... Bi pilav yaparım o tamam, mezeler de tamam da... derken aklıma geldi tavuklu pilav yapmak.

Tavuk haşlandı, etleri didildi, suyuna tereyağlı pilav yapıldı, tavuk etleri içine atıldı, son dokunuş tuzu ve elim otomatik gitti karabibere... yarısını koymuşken aklım başıma geldi... 6 yaşında çocuk ya yiyemezse...

Sofraya oturduk, oğluş eline kaşığı aldığı gibi girişti pilava. Bir tabak daha verir misin? dedi sonra... Karabiberli tavuklu pilavı sevmişti. O gün bugün bizim evin en istenen yemeğidir.

Yavrum sensiz boğazımdan da geçmiyor ne yapacağız şimdi?

8 yorum:

  1. ay annemi anımsadım ya..
    oğlum da yumurtalı ıspanağı hiç sevmezdi diye ne üzüldüydü abim ankarada okurken..
    babam da hayır millet sever diye ağlar da.. senin gibi sevmezdi diye üzüleni hiç görmedim demişti..
    =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Huzurla yatsınlar...

      Bin şükür oğlan patlıcan hariç, kız patlıcan dahil herşeyi severek yiyor.

      Sil
  2. Her daim kurtarıcıdır tavuklu pilâv. Sevmeyenine hiç rastlamadım. Benim de Sultanahmet'teki tavuklu pilâv ve tavuk suyuna şehriye çorbası anılarım canlandı.

    YanıtlaSil
  3. Benim büyük oğlumda sever. Bence de acil zamanlar için kurtarıcı yemek.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. eeee hani ama tarifi :)) ellerinize sağlık. tavuklu pirinç pilavı yenmezmi ? afiyetler olsun..

    YanıtlaSil