20 Aralık 2012 Perşembe

Kahvaltılıktan meze olur mu? Olur!

Zeytin Piyazı


Zeytin toplama mevsimi şimdi. Yağlar sıkılıyor, yeşil zeytinler salamuraya giriyor, siyah zeytinler selelerde... Geçen yıldan kalan yeşil zeytin ne olacak peki? Mis gibi duruyor durmasına da yeni zeytin varken o yenir mi? Ne yapmalı, ne yapmalı? Bu zeytini nasıl edip de sofraya koymalı? derken... Zeytin piyazı gibi şahane bir fikir geldi aklıma. Aldım zeytinlerimi başladım uydurmaya.

Salamura suyundan çıkan zeytinleri sudan geçirdikten sonra kesme tahtasında bıçağın sırtıyla hafifçe ezip çekirdeklerini çıkardım. Çekirdekleri atmadım *.



 Sonra içine 2 taze soğan, biraz maydonoz, biraz dereotu, biraz ceviz, bir tutam kekik, azıcık pul biber, zeytinyağı kattım.





Üzerine biraz da nar ekşisi gezdirince mmmmm nefisss... İşte sonuç. (tuz yok, zeytin tuzlu zaten) :)





 Fındık Turp

Bizim burada fındık turp demezler ona. "Sosyete Turbu" derler. Pazardaki cemiyet hayatının ikoncanı olma nedeni tamamen ekonomik. Normal turbun kilosu 1 TL iken bu mıncırığın demeti 1 TL. Pazarcı utanıyor haliyle satmaya. Tek tezgahta bulunur. Adı da sosyete turbudur.



O zaman yapalım bir hovardalık. Sosyete turbunun meze haline de sosyetik hatun mezesi diyelim. Turpları yıkayıp dörde bölüp, yarım limonun suyuyla buluşturalım şimdilik. Sofraya koymadan üzerine maydonoz da koyarız olur biter.





Nar Gibi Domatesle Beyaz Peynir..


Aman tamam biliyorum mevsimi olmadığını, evet dondurucudan kullanıyorum yemeklere ama bünye de istiyor arada domates lezzetini. Kırk yılın bir başı çok görmeyin yani :)

Evde sertçe bir peyaz peynir var. Tadalım diye hediye geldi. Mis gibi süt kokuyor gerçi de ben biraz daha az sert seviyorum beyaz peyniri. Bakalım bakalım şurada biraz reyhan olacaktı... Hah o da gelsin..





Peynir küp küp, cherry domatesler önce dörde sonra ikiye bölündü, reyhanın bir kısmı içine, birazı süs diye üzerine. Zeytinyağı da gezdirince... İşteeee....





Geçenlerde Antep Mutfakçıları ve Ege Mutfakçıları arasında bir tartışmaya şahit oldum. Et kullanan mutfaklar "zengin mutfağıymış", ot ve sebze kullanan mutfaklar "fakir mutfağı"... "Çorba taşı" ** nedir bilmeyen biri söyledi bunu :) Dünyanın her yerinde kadınlar yoktan var etmiş, buldukları malzemeyle "sevgi mutfağından" çeşit çeşit yemek çıkarıp ev halkını doyurmuştur oysa...

Neyse onlar tartışa dursunlar biz soframıza oturalım. Afiyetle...

* Zeytin kutsal meyvedir. Hiç bir şeyi ziyan olmaz. Yağı, meyvesi malum. Yaprağından çay yapılır. Yağ sıkıldıktan sonra kalan küspesi yakıttır. Çekirdeği de ister yakıt olarak kullanılır, ister o da ezilir, yağlıdır ve o yağdan sabun yapılır.

** Çorba taşı tencereye atacak çok az malzemesi olan kadınların icadıdır. Dereden temiz bir taş alınır ve çorba kazanında diğer malzemeyle kaynatılır. Şarkısı da şuradadır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder