6 Aralık 2012 Perşembe

Kış Lezzetleri

Dün akşam yemeğinde evdeki çıtır hanımla konuşurken "Anne yarın 'yazık çöpe gitmesin' yapsana" dedi... Nasıl yapılıyor o yemek? soruma 11 yaşındaki haliyle tarif ederek cevap verdi. Hani turp rendeliyorsun, maydonoz sapı kesiyorsun, tahin mahin koyuyorsun ya! :) Mutfağa meraklı olduğu belli oluyor değil mi? O zaman işte tahinli turp ve maydonoz sapı salatası  ya da Elif' e göre "Yazık Çöpe Gitmesin Salatası"


Tahinli Turp ve Maydonoz




Malzememiz: İrice bir turp, maydonoz sapları, bir bardak tahin, bir limonun suyu, 3-4 diş sarmısak, 3 çay kaşığı kimyon, 2 çay kaşığı toz kırmızı biber.

Turbu rendeleyip maydonoz saplarını da incecik kıymakla başladım işe. Onlar bir tarafta dururken bir bardak tahinin içine bir limonun suyunu ve dövülmüş sarmısakları ekledim. Kimyon ve kırmızı biberle tatlandırdım. Limon tahini koyulaştırabilir. Benim ihtiyacım olan koyuca bir boza ya da kek hamuru kıvamı. Onun için biraz suyla seyrelttim ve işte hepsini bir araya getirdim.


Karıştırıp süsleyince de işte karşınızda "yazık çöpe gitmesin salatası" :)



Pancar Sapı Çorbası

Sebzeliğe dalınca elime geçen hafta sonu aldığım pancarlar ve kara havuçlar  geçti. Birbirimizi şöyle tepeden aşağı bir süzdük. Pek bir meydan okur baktılar. Dayanamadım...






Madem öyle sizi şu tarafa alalım diyerek kendilerini tezgaha buyur ettim.

Önce iki kırmızı soğanı kavurdum, içine bir yemeklik kadar da kıyma attım. Pancar saplarını incecik doğruyordum ki... aklıma yaprağı çok azalmış ama sapları kalmış rokalar geldi. Onlar da incecik doğrandı. Bir pancarı da küp küp doğrayıp ekledim.


Hepsi birden tencereye girdiler. İçine yarım avuç ince bulgur attım. Tuzunu karabiberini ayarladım, sıcak su ekledim ve kaynamaya bıraktım. Yarım saat içinde ortaya şu çıktı...





Üzerine biraz maydonoz... Mmmmmm pek nefisti.

İki Kalas Bir Heves' in Pancar Versiyonu

Pancarlar ve siyah havuçlar hala beni süzüyorlardı. Bakmayın öyle! dedim. Gülüştüler. Peki o zaman son gülen iyi güler diyerek iki pancarla bir siyah havucu rendeleyiverdim.





Onlar biraz sızmayla ocakta kavrulurken son kalan maydonoz saplarını da incecik kıyıp tavada hepsini buluşturdum. Altını kapatıp soğumasını bekledim ve içine ceviz, sarmısak, kırmızı biber ve yoğurt ekledim.





Çok sevdiler birbirlerini, hemen kaynaştılar ve işte...





Çorba tamam, iki çeşit meze/salata tamam. Yanına bir ızgara, biraz kızarmış patates... Bu gün de yemeğimiz var şükürler olsun. Daha ne olsun? Afiyet olsun :)

Tuz: İçine dövülmüş sarmısak koyduğum hiç bir yemeğe tuz eklemem. Sarmısağı döverken kullandığım tuz yeterli. Aklınızda bulunsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder