26 Eylül 2012 Çarşamba

Pazardaki Nutuk!

Sanıyorum milenyumun ilk yılıydı. İlhan Eksen' in "Dengeli Demlenme ve Rakı Mezeleri" adlı kitabını didik didik ederken Pancar Turşusu tarifini gördüm. Çok da sevdiğimden koştum pazara. Pancarları aldığım satıcı: "Abla saplarını keseyim mi?" diye sordu. Ben de: "Aman kes, ben  evde atacağıma burada atılsın" demiştim ki... Olan oldu. Yaşlı bir teyze kolumu tuttu ve "Gızım sen goceni niye sevmeyon?" diye sordu. Seviyorum valla çok seviyorum ikna edemedim. Gocesini seven karı bancarın saplarını çöpe atmaz onlardan yemek çıkarıverir. Siz böyle yapeyonuz, gadir gıymet bilmeyonuz nutkuyla pazarın ortasında beni epey bir rezil etmişti.

Bu tarif o sevgili teyzeye armağan olsun. Bir şeyin sapının da yenebileceğini hem de çok sevilebileceğini ondan öğrendim. Saygı ve şükranlarımla...

Kocasını Seven Teyze Yemeği

Malzememiz bu kadar...

Bir bağ pancar, bir kuru soğan, kocamızı çooooooook sevdiğimiz için atmayıp kullandığımız maydonoz sapları, yarım çay bardağı zeytinyağı. Tuz kesinlikle kullanılmayacak.

Pancarların gövdelerini haşlanıp turşu olmak üzere, iki kesme şeker ve bir tatlı kaşığı tuz ile birlikte ocağa koymuşken sapları ile pişirilecek aşk hikayemize başlayabiliriz.

Önce soğan ve zeytinyağı tavada buluşurlar... Bir kıvılcım çakar ve ateş yanar..

Tam yanıp kavrulurken tavaya pancar saplarının "sap" kısımları eklenir. Saplar serttir pişmeye daha zor ikna edilir ama aslında kalbi yumuşacıktır yapraklar eklenene kadar geçen süre sadece 4-5 dakikacıktır.

Yumuşayan pancar saplarını daha da yumuşatmak için işin içine pancar yaprakları da girer...

Karışanı görüşeni bol bir aşktır bu, maydonoz saplarının söyleyecek bir kaç sözü vardır.

Çok az karıştırılır ve sonuçta ortaya çıkan şöyle bir görüntüdür.



 İstenirse karabiber de eklenebilir.

Bu aşk hikayesinden doğabilecek çocuklar şunlardır:

1.) İçine anında 2 yumurta kırılıp şöyle bir karıştırılır, taze ekmekle yenir.

2.) Kalmış peynirler rendelenir ve börek içi olarak tüketilir.

3.) Sarmısaklı yoğurt ve ceviz ile "Pancar Sapı Borani" olur.

4.) İstenirse poşetlenip dondurucuya kaldırılabilir.

 * Yendikten sonra tuvalette kanama geçiriyorum diye paniğe kapılmamak gerekir. Boyar mübarek :)
** Turşu tarifi daha sonra

Afiyetle...


 


3 yorum:

  1. "Pancar Sapı Borani" hahaha bunda dağıldım...
    yoğurt ceviz kırmızı biberi tepemden döksen leziz atalaet borani olur ki =)....

    atalet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman canımın içi senin zaten tadına doyulmaz :) Her öğün yesem bıkmam :)

      Sil
  2. valla tarif süper, pancar bol yapar yapar yerim ama artık dondurucuya tık işlemez:)

    YanıtlaSil