23 Şubat 2013 Cumartesi

Soğuk Algınlığına Karşı Taze Sarmısak Aşı(sı)

Eskiden kıştan bahara geçerken dilimden düşmeyen bir şarkı vardı. Bahar gelince ben böyle olurum, hapşuyum, turşuyum. Bütün öksürükler benden bu gece... diye. Gerçi öksürükten çatallaşmış ve kısılmış sesimle söyleyemezdim. Her iki haftanın birini de yatakta geçirirdim. Ne zaman ki taze sarmısaktan yapılan sarmısak aşını keşfettim hastalık filan kalmadı bende. O yüzden şubat ayında gözüm hep taze sarmısaktadır. Haftada bir pişer evde. Çiğ yiyemem kokusundan  rahatsız olurum ama bu şifa çorbası ağız kokusu da yapmaz. O zaman buyrun mutfağa.



Malzememiz iki bağ taze sarmısak, bir bağ taze soğanın yeşil kısmı, 5 su bardağı su, 2 su bardağı yoğurt, 1/2 su bardağı pirinç, 1 yumurta sarısı, 1 silme çorba kaşığı un, 1 silme çorba kaşığı kuru nane.






5 bardak su 1/2 bardak pirinçle ocakta kaynarken biz de sarmısakları ayıklayıp taze soğanların yeşil kısımlarını kesip yıkadıktan sonra keyfimize göre doğruyoruz.


Kaynayan suda pirinçlerin yumuşamasını beklediğimiz için geri kalan tüm malzeme bu arada hazırlanabiliyor. Bayılırım başında beklemek gerekmeyen yemeklere.




Şimdi bir kâseye iki bardak yoğurt, un, yumurta sarısı ve naneyi koyalım ve birbirine karıştıralım.





Pirinçler pişince içine önce doğradığımız sarmısak ve soğanları atıyoruz. Onlar hafifçe yumuşayınca da yoğurtlu karışımımız yavaşça giriyor tencereye. Bir yandan metal kaşıkla karıştırırsanız un topaklanma yapmaz.





Kaynayınca altını kısın beş dakika bırakın tıkırdasın. İsterseniz üzerine tereyağında kırmızı biber gezdirebilirsiniz.

Afiyet şifa olsun...








4 yorum:

  1. Taze sarımsak/sarmısak her nasıl yazılıyorsa yazılsın, başımın tacıdır. Çorbaya gireceği hiç aklıma gelmemişti bak.Üstelik bu kadar çorbaya düşkünken.Bu hafta mutlaka deneyeceğim.
    Afiyet ve şifa olsun canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene muhakkak Ece' cim. Bayılacaksın. Şimdiden afiyet olsun.

      Sil
  2. Mükemmel bir lezzet olmalı. Taze sarmısağı çiğ yemeye de, hele hele yoğurtlu bakla ile, doyamam doğrusu. Ağız kokusu mu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oya' cım bu çorbayı ilk defa Beylikdüzü' nde Kilisli' de içmiştim. İki toplantı arası ayakta duracak halim yoktu. Şef "sarmısak aşı" diyince aklıma gitmek zorunda olduğum toplantı geldi. Yok toplantım var demiştim. Bu koku yapmaz demişti adamcağız. Gerçekten yapmadı da, çekinenler bilsin istedim. Saçtığım mikrobu değil de sarmısak kokusunu düşünmem tamamen benim kabahatim :)

      Sil